Tekstilservice AS har nylig gjennomført en kundetilfredshetsundersøkelse. Resultatet er gledelig lesing for daglig leder Arne Nilsson og kollegene hans i den tradisjonsrike kvalitetsleverandøren.
– Resultatet er helt i overkant av hva vi hadde håpet på, sier Arne Nilsson, som er begeistret over undersøkelsen.
– Vi har alltid satt kunden i sentrum, og deres oppfatning og forventninger til oss i Tekstilservice AS er derfor svært viktig for oss. I år har vi fått 20 prosent flere kunder enn i 2019, noe vi er ekstremt takknemlige og ydmyke for.
Svært godt totalinntrykk
Resultatene av årets kundetilfredshetsundersøkelse er oppsiktsvekkende. Nærmere 90 prosent av kundene oppgir at totalinntrykket av selskapet er svært godt, eller godt.
Ni av 10 vil snakke positivt om bedriften, og 95 prosent vil anbefale produktene og selskapet til andre kunder.
– I tillegg kan vi gledelig konstatere at 97 prosent av våre kunder vil fortsette å handle av oss, sier Nilsson, som forteller at kundeundersøkelsen har en skalering fra 1-6 poeng, hvor 1 er svært lite fornøyd og 6 er svært fornøyd.
– Når det gjelder vår responstid per telefon har våre kunder gitt oss karakteren 4,9 av 6 poeng. Vår kompetanse betyr konkurransekraft vår våre kunder. De vurderer kompetansenivået til vårt personell til 5 blank, og på servicegrad scorer vi enda høyere. Hele 5,2 av 6 mulige poeng sier alt om mine kollegaer, uttaler Nilsson.
Kvaliteten øker
I undersøkelsen har kundene også blitt bedt om å evaluere kvalitet, emballering, fraktløsninger, prisnivå og leveringstid.
– Oppfatningen av kvaliteten på produktene har bare økt ytterligere i år. Vi har åpenbart valgt emballerings- og fraktløsninger som innfrir våre kunders forventninger, og i tillegg fokusert på ytterligere kvalitetssikring i produsentlandene. På kvalitet skal vi være best i markedet og dette blir bare viktigere og viktigere for helseforetakenes økonomi og smittearbeid, understreker Nilsson.
– Kundene har også vurdert leveringstid. Her må vi nok ta høyde for at koronasituasjonen har spilt en vesentlig rolle og påvirket leveringstidene spesielt, men kundene gir oss tilnærmet full score på dette området også. Tross stengte grenser og meget redusert produksjonskapasitet i Asia, evnet vi å beholde en god kundetilfredshet. Landegrensene for gods er nå åpnet, fabrikkene er på 90 prosent produksjonskapasitet, og vi har gode lagerbeholdninger for å imøtekomme våre kunders behov for arbeidstøy, smittefrakker, sengetøy og frotte i tiden framover mot nyttår, sier daglig leder Arne Nilsson, som ønsker nye og gamle kunder velkommen til en trygg og inspirerende handel.